ORDSPRÅK!

jag älskar ordspråk. kan sitta i timmar och bläddra igenom olika sidor för att sedan plocka ut och spara dom jag gillar bäst. här är några jag verkligen tycker om ;

  • minnet av en lycka är inte längre lycka; minnet av en smärta är alltjämt smärta
  • vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser, man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare
  • om lyckan inte hade ett slut skulle den inte vara någon lycka
  • barndomen är en lycklig tid i efterhand
  • jag ville inte bli förförd av honom, men jag blev rysligt besviken när han inte försökte
  • välj den som lovar minst, han kommer att göra dig minst besviken
  • den som aldrig klagar väcker aldrig medlidande
  • man skall förlora mycket för att få mycket
  • all början är lätt, när man jämför den med slutet
  • hjärtat har sina fängelser som förståndet inte kan öppna
  • den deprimerade dör långt innan hans hjärta slutat slå
  • kärleken är den starkaste av alla lidelser därför att den samtidigt angriper huvudet, hjärtat och sinnena
  • det finns två tragedier här i livet; den ena består i att inte få sitt hjärtas önskan uppfylld, den andra är att få det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0