EN FULLÄNDAD DAG

inte en minut har känts bortslösad idag! solen har skinit, dock har det blåst riktigt kallt /:
lite efter 10 kom pappa tillbaka från bike med ett svart fint skinnställ, på med det och det satt perfekt! det var det många som kommenterade under dagen :)) när alla dragkedjor var igendragna och hjälmen på åkte vi en runda genom stan och så till mc klubben, det låg jätte fint vid kanalen. ett mysigt hus med några uthus, en fin grusgång och ganska stor trädgård. det var en hel del folk där, och dom flesta höll på att fixa och dona. måla vita knutar, klippa gräset, kratta löv, damma och tvätta fönster bland annat ;D haha.



pappa bad mig prova stövlar och handskar som någon skulle sälja.
det passade perfekt så det köpte han, såklart - 800 kr. sen åkte vi in till stan, tog ut pengar och tog en sväng förbi bike, betalade skinnstället - 1000 kr och käkade varsinn korv med bröd :D sen träffade vi några andra snubbar och började åka mot lidköping. frös som bara den det sista! uschusch. väl framme var det väl inte så mycket mer att se än massa motorcyklar, (bl.a pappas gamla åk) och några killar som lekte på crossliknande saker. helt otroliga ;o jag blev väldigt facinerad! haha. efter någon timma där åkte vi tillbaka mot trollhättan. stannade på 'tre älgar' på vägen för att gubbarna var sugna på en fika. men jag kände bara att jag inte ville stoppa i mig någonting, så jag stod över!



sen blev det upptining utanför garaget, var riktigt frusna allihopa!
daniel den galne började greja med att isolera och sätta upp vägg i garaget. hahaha. att han orkar tänkte vi andra ;p sen provade jag en ryggskena som daniel skulle sälja, för det ska man ha! ;) passade den med, vet inte mer hur det blev med den för jag gick in och la mig på sängen med datorn en stund. tänkte sova men skippade det, pappa ringde och bad mig gå till affären så vi kunde laga god mat. så jag gick ner till garaget för att hämta pengar. och så fick jag låna daniels cykel ;D finemang! gick snabbt lätt och kvick, skulle köpa potatis, grädde och fläskfilé. men självklart slank en burk fetaost ner i korgen (a) och så skulle papi ha cigg också.



jag fixade potatisgratängen när jag kom tillbaka.

sen fick pappa ha ansvar för köttet. under tiden pratade vi en hel del och pappa bjöd på gin och tonic! var helt okej faktiskt. har alltid fått för mig innan att jag inte gillar det. men jo .. det gick att dricka :) nu har vi precis ätit och kollat ett trav som var inspelat. jag ska snart in till stan och träffa linus, tom m.fl. ska nog möta albin uppe vid affären. fixa öl och så smäller vi två flugor i en smäll eftersom jag kan åka med honom in till stan då! :D dags för mig att göra mig i ordning nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0