HM .....

vaknade inte alls på lika bra humör idag. vaknade mitt i en dröm av panik för att jag sovit alldeles för länge .. vilket jag kanske inte riktigt hade, menmen .. kunde inte riktigt slappna av och somna om igen! så det var lika bra att gå upp. klädde på mig mys och kollade nummer till arbetsförmedlingen, så nu ska jag ringa dit ...............

jaha, jag har plats 133 i kön och vänte tiden beräknas till 21 minuter, fan vad roligt (; hm ..... då hinner jag fan fixa frukost under den tiden :)


25 minuter senare har jag fått prata med en kille på arbetsförmedlingen. antecknade en del av informationen jag fick. alltså, eftersom jag slarvat bort (i huvudet) mina inloggningsuppgifter, skickar han nya som troligtvis anländer hos mamma imorgon. sedan kan jag gå dit. jag vet inte om jag kan gå dit redan idag, känns som jag behöver inloggningsuppgifterna först? men hur som helst, efter att jag skrivit in mig så har jag 14 dagar på mig att besöka arbetsförmedlingen, sen hamnar man antagligen på prövningstid, vilket betyder att man själv får försöka söka jobb, denna prövningstiden gäller i ca 2-3 månader. har man efter den tiden inte själv löst problemet med jobb så får man förmodligen ett erbjudande som heter jobbgaranti och ersättning, ersättningen ligger på samma summa som studiebidraget. sedan kikar man på om man kan bygga på sin erfarenhet/utbildning genom att t.ex. placeras på en praktikplats.

jag och dennis kanske går dit sen iaf .....

nu ringde jag soc också. fan inte lätt att få tag på dom där. olika tider hit och dit. ringer om 30 minuter igen.

kinabuffé med vicky väntar sedan vid halv 2. det där med kinamat är verkligen våran grej, kan inte räkna längre hur många gånger vi käkat på 'thai sing bar' tillsammans :) det har änna blivit som en vana, träffas och prata över en lunch. hehe. men att äta och dricka hur mycket man vill för 65 ;- är inte helt fel (: nu ska jag hoppa in i duschen, så slipper jag stressa med det sen! bra taktik där ;D


jag känner mig duktig idag!

puss&kram              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0