GIZZLE PÅ BESÖK!

vaknade tidigt imorse av att morfar ringde, redan klockan halv 10 var han utanför. så då var det bara att kliva upp, klä på sig lite och gå ut för att möta honom, fick med mig hans trogna hårboll hem :) morfar är i göteborg under dagen, därför ska gizzle stanna här hos mig och emelie under tiden! (: 3 gånger har han vart ute på promenad redan, en med mig, en med emelie och en med robin. nu kör emelie hem robin, sen blir det frukost och långpromenad :D ska bli härligt! vädret är helt underbart idag dessutom ((:

gårdagen blev någorlunda lång! när klockan var ungefär halv 12 och jag vart mitt uppe i dammsugandet kom emelie inrusande genom dörren och tjoade 'nu drar vi ut, nu nu. kom!' så det var bara att släppa allt och rusa lyckliga ut till bilen. åkte och handlade på netto, därefter hämtade vi robin, käkade pizza på fontana för att fira lite och sen bar det av mot vara, emelie hemtrakter! där träffade vi henne kompis, lillebror, syster och sådär :) och så passade vi på att äta middag. jag åt köttbullar, mos, lingon och sås medans emelie och robin tog varsinn mellan polisbricka, dvs hamburgare och mos :p

runt 6 var vi tillbaka i trollhättan, då hämtade vi upp schatz på kaggetorp :] sedan åkte vi hem snabbt, brände en skiva och bytte om, så drog vi till stan och träffade simon och peppe på strandgatan :) satt där en stund, tills emelie blev elldeles för rastlös. då åkte vi till carina och hans och pratade en stund, för att sedan hämta upp pojkarna igen och så mötte vi albin och gänget på shell ;p vid 9 handlade vi kött, potatis, mjölk, fetaost och lite sådär på maxi för att sedan åka hem och laga god god mat! min sås blev tytdligen väldigt lyckad :D när vi käkat tog det inte lång tid innan emelie ville dra ut igen. träffade malin, emma, amanda och någon mer kille på shell en stund, käkade glass och sen körde vi hem schatz. så åkte kev med oss ist, det blev donken en sväng innan vi skulle åka vidare till uddevalla för att hämta en av våran grannar där. jag sov ..... haha.

efter många om och men, och eventuella lösningar med bilen låg jag i sängen :)) somnade någon gång rung halv 4. jag har lite filmer och sådär på mobilen, men eftersom jag för tillfället använder mobilt bredband är det lite knaprigt att ladda upp dom. så det får vänta! men dom kommer, så småningom (a)

puss&kram              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0