SAKER SOM STÖR MIG

för att börja dagen positiv, som jag är för tillfället ;) först om främst vill jag nämna att jag efter mina 25 vakna minuter inte har tagit ett steg utanför sängen. sanningen är att jag känner mig överflödig. vad ska jag upp och göra? går jag upp, så kommer jag bara förflytta mig till soffan, troligtvis följer datorn med. så varför gå upp ur den sköna sängen för att sitta på en kall soffa? dessutom måste jag i så fall klä på mig först, annars fryser jag.

nej, det är helt enkelt myckeeeet skönare att ligga kvar här. MEN det ska jag ändå inte göra, jag ska inte göra någonting av ovanstående ;) jag ska skriva klart det här inlägget, gå upp ur sängen, äta frukost, ta mina välgörande tabletter och där efter göra någonting. frågan är abra vad? får fundera på det .....

andra saker jag stör mig på, som jag haft inom mig länge är;

  • desperata online raggare :@
perversa pm's på efterfesten, sorgliga raggningsrepliker och ett patetiskt äckligt självförtroende. snälla? jag vet inte hur många konstiga meddelanden jag har fått på efterfesten, från killar och t.o.m. ett par tjejer. jag förstår inte riktigt grejen med det. och någonting som är näst intill lika patetiskt är alla killar i min ålder och småtjejer från hela sverige som håller på, på bdb! please ..... tjejer som lägger ut havnakna bilder och putar med läpparna, vilket betyder "snälla, säg att jag är snygg, annars tar jag livet av mig!!" typiska fjortisar som försöker supa sig snygga och rökar bara för det är en snygg image ;) killarna jagar flitigt efter sina så gott som säkra byten, så länge dom har det där lilla extra, ni vet ..... killar som "kan" prata kommer långt. tråkigt nog. falska förhoppningar, söta små kärleksord och gulliga löften faller väl i stort sett varenda tjej för? men snälla. vakna och se den riktigt världens istället. vad många inte förstår är att man vinner vad man satsar. varför slösa tid på oväsentliga människor när man kan lägga tid och omtanke på någonting äkta?

  • killar som jagar småtjejer. och tvärtom .....
denna punkt hör på många sätt och vis ihop med den ovanstående. till viss del ... en sak som väl egentligen ingen har missat, är att idag är det minst 3 års skillnad som gäller som man är född på slutet av 80- till början på 90-talet. jag vet inte om det är bara trollhättan, eller hela sverige som har drabbats? stackars. killar i min omgivning söker efter lättåtkomliga (inga påhopp, så ingen behöver ta åt sig) unga, väldigt unga flickor. ja, jag tycker att skillnaden mellan en 20-åring och en 14-åring är stor! men samtidigt är det väl ingenting fel på åldersskillnad, det är ju kärleken som räknas. det står jag trots allt fast vid, med undantag för överdrifter. men det är sällsynt att det är den, kärleken som spelar in. det ända det handlar om för äldre killar nu för tiden är att det är lätt att få sig någonting genom att jobba på den nivån. och från tjejernas sida antar jag att det handlar om en upphetsande spänning. att uppmärksammas av äldre killar är väl ändå ganska häftigt? ;) haha. sanningen är hård. dom flesta av er killar är det ingenting annat än synd om, jag tycker ni är patetiskt, och framförallt svaga. och tjejer ... ni blir uttnyttjade, ni utnyttjar och förlorar mycket värdefull tid på att försöka få bekräftelse. lev livet istället för att växa upp för tidigt, ni har gott om tid senare att göra allt ni borde vänta med. det allra tråkigaste är, att tjejer som försöker synas på riktigt, inte får göra det längre. bara för att dom kräver mer engagemang för att släppa till. bara för att det inte bara handlar om att få ett ligg.

  • stinkbomber på bussen +o(
vare sig det luktar rent ut sagt förjävligt (svett, äcklig parfym, annan störande doft) eller en egentligen god parfym i överdrivna mängder. det är en pina! det värsta som finns är när man sitter på bussen och någon stinkbomb kliver på och sätter sig framför en, usch. jag kommer ihåg för ett par år sen när jag, linus och stampe skulle åka till överby/trollhättan och det hoppade på ett gäng onyktra äldre damer, som satte sig framför oss och vi alla tre fick andas genom våra tröjor och jackor för att inte tuppa av :s trots det slutade den resan med huvudvärk. det var det värsta jag har varit med om. tänk på hur/vad ni luktar innan ni kliver på bussen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0