SJUKA STACKARS MIG :(

gårdagen var ett helvete. det började bra, en morgonpromenad med dixie och en god frukost. sen började jag frysa mer och mer, tillslut insåg jag själv att det inte ens var speciellt kallt inne, trots att det brukar vara det. jag skakade så jag hade ont i varenda muskel, har aldrig i mitt liv mått så dåligt :(

ett par timmar och 2 alvedon senare satt jag i linne och svettades så det rann om mig. inget vidare det heller, men hellre det än att frysa! fick i mig lite mat. en stekt ägg macka, ett glas yoghurt, en risifrutti och 2 glas apelsinjuice. kollade på film med mamma och erica, 'eight below', och efter den gick jag upp och la mig. hade ganska svårt att somna, men inte pga av sjukan, bara det vanliga att jag halvsover och vaknar för minsta lilla grej. somnade tillslut och besvärades av konstiga drömmar hela natten som inte riktigt lät mig sova ordentligt. gick upp vid 9, tvingade mig ur sängen med en dunkande huvudvärk, för att kissa och ta några tabletter. fick springa in på toalellen igen så fort jag hämtat tabletterna för att jag höll på att spy. klarade mig som tur var ifrån det. satte mig i vardagsrummet och vilade mitt yra huvud en stund innan jag svalde tabletterna tillsammans med ett glas apelsinjuice. sen gick jag upp och la mig igen.

sov till 12, sen gick jag ner för att klä på mig och tvätta ansiktet. nu har mamma precis kommit hem från tandläkaren. och smörgåstårta har hon med sig, så nu ska jag få i mig lite av det tänkte jag :D mår mycket mycket bättre för tillfället. får se om jag kanske åker hem till trollhättan idag. ska nog sluta fjanta mig med sprutan nu och ta sällskap med lisa för att få oss varsitt stick :/ sen blir det slappa och tycka synd om oss själva ett par dagar :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0