I KNOW WE COULD LIVE TOMORROW

but I know I live today! I know we could live tomorrow, but I don't think we should wait ..... siter här och lyssnar på en åratals gammal skiva. laleh, just nu, som ni säkert kunde lista ut själva. mycket tankar i huvudet, samtidigt som det bara står still och känns ihåligt. fallens dagar, fallens dagar. inga pengar på mobilen, inget mer än någon deciliter sprit, inga kläder, behöver hämta skor hos pappa, vågar inte, sitter jag fortfarande här ikväll, vad gör jag imorgon? inte ett öre överhuvudtaget. livet är hårt. en saknande hund och bästa vän gnyr där nere, utanför fönstret, borde jag går ut, ta med henne på en promenad? vill ha nya vägar att vandra på. buskar och träd svajar i stormen, även flaggstången. kommer aldrig fram till någonting, varken i eller utanför tankarna. allt står bara still, dagarna bara passerar, en efter en. kommer jag någonsin komma någon vart? vart skulle det vara? vad gör jag om 1 år, om 2, 5, 10? ingen aning. vad vill jag göra? vad vet jag.

musiken börjar hacka, byter. tänker på dig. funderar lite till; förstår inte vad jag skriver. låter hjärnan slappna av, medans händerna får arbeta. på tal om det, kanske borde jag ta mig i kragen, anstränga mig lite, så att jag kan uppleva helgen fullt ut. en helg. en speciell helg, för mig. fallens dagar, fallens dagar. inga pengar på mobilen. behöver alkohol, eller gör jag? ja, just nu vill jag. jobb, jobb. utbildning, skola?! vad vet jag. det ända jag gör är att tänka. jag kan tänka, fundera, filosofera, överväga, diskutera. det är svårt att fatta beslut. typiskt vågen. solen går i moln. känns inte speciellt lockande att resa sig ur sängen ens. jag går ut, för dixie. för mig. för dig. nu .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0