CAN'T SMILE WITHOUT YOU

en människas lycka borde inte, kan inte, ska inte hänga på någon annan! nu är jag så sjukt trött på det här. vad fan är kärlek? en jävla inbillning! vem bestämde att man inte kan vara lycklig utan den man älskar, tycker om (whatever). sånt där betyder ingenting egentligen, inte på riktigt. man måste bara vara lite realistisk för att inse det. skit i vad hjärtat säger, man har väl för fan ett huvud?!

jag vet hur ont det kan göra att vara utan den man vill vara med. men vad fan .. öppna ögonen, hur var livet innan den personen? vad är det som gör att man inte kan gå tillbaka dit? själen söker efter kärlek och trygghet, men vad är då vänskap till för? vänskap är oftast livslång kärlek, ingenting man kan bedra på samma sätt som kärlek. kärlek är bara tidsödande, förkrossande och överflödigt. jag orkar inte med det längre. jag är trött på att leta. för jagar man den, så fångar man den aldrig. det kanske säger hela grejen. kärlek går inte att tämja, kommer den, så kommer den. och så småningom flyr den, och det är då man känner den där tomheten, hopplösheten och saknaden .. dom där känslorna som man egentligen bara borde spola ner i toaletten eller något. för skit är vad det är. så! varför inte bara ta vara på det bra i livet? innan det också är förlorat. ni vet, livet är för kort för att vakna upp dagen efter med ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0