SAID AND DONE

..........   :) ja. jag minns knappt hur jag brukade skriva mina inlägg. allt jag försöker få ut känns mest konstigt och obekvämt när det väl ska stämplas på tangenterna. men hur som helst. min måndag har gått åt till att göra - allt möjligt - förutom att sitta still.

jag började med en kopp te och en nyttig smörgås till frukost
innan jag kilade ut till bussen för att besöka gammelmormor som behövde hjälp med det vanliga; bära ut skräp, handla och städa. precis som alltid uppskattades mitt sällskap under lunchen när mitt arbete var avklarat.



vid 14.30 traskade jag vidare. tog en spontan promenad, helt utan tid, mål eller väg. cirkulerade ett par timmar i stan, kollade på fåglar i kanalen, kände vinden i håret och kisade mot solens varma strålar. sedan gick jag och kikade i lite affärer i jakt på kavaj till bröllopet på lördag, då min morbror gifter sig! försökte hitta något bra att läsa också, men det uppdraget är ännu incomplete. får fortsätta sökandet under resten av veckan. två linnen från gina (ett svart & ett vitt, båda med tryck) fick jag med mig hem iaf (y.

albin ringde och frågade om jag kunde mata hans sköldpadda då han själv är uppe i huvudstaden. så jag satte mig på bussen till halvorstorp, sprang in och gav krabaten lite käk och tog sedan bussen tillbaka till torget. kunde inte bestämma mig för vad jag skulle göra näst, så jag började gå hemåt, sakta med säkert :) 1½ timma senare var jag hemma. tog en dusch och slog mig sedan ner här, vid köksbordet och åt 2 bitar pizza som fanns kvar från den hembakade vi åt igår.

kvällen är här och ingenting är inbokat.
jag har funderat på bio, fika eller kanske ännu mera promenad. vi får se vad det blir utav det! men först och främst måste jag klä på mig och fixa till håret lite :p


åååååh, vad skönt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0