SOBER NIGHT

igår kväll var hur bra som helst ... med tanke på att jag och em var nyktra! :) jag började med middag hemma, tillsammans med pappa och pia, under tiden emelie jobbade. det blev stekt potatis, helstekt fläskfilé i ugn, kantarellsås, färsk broccoli och svartvinbärsgelé. hur gott som helst! sedan fixade jag naglarna och bara väntade på att klockan skulle bli 21.00. när jag såg emelie köra in på parkeringen värmde jag mat till henne som hon åt upp ganska snabbt innan vi gjorde oss i ordning.

ca 22.00 kom vi iväg ut på vägarna (: först kollade vi läget i stan, sedan åkte vi ut till kåtenegård där det var ett jävla liv. kände dock inte mer än ett tiotal människor, så där blev vi inte speciellt långvariga. vi tankade och köpte lite gott på göteborg medans vi fick idén att dra till göteborg eftersom vi båda var galet danssugna, och trollhättan tycktes inte kunna tillfredsställa det behovet :p men göteborg blev det inte .....

vi åkte tillbaka till kåtenegård och kollade läget. det var inte mer än fylla och bråk, så vi satte oss i bilen ganska snabbt igen. så knackade det på rutan och schatz bad oss skjuts hem honom, käll och hans tjej till honom. så det gjorde vi och följde även med upp för att kika på hans nya lägenhet :) satt där och pratade lite innan vi fick skynda oss till bilen för att hämta dennis, stampe och tommy i vänersborg. dom var dock inte lika snabba, då vi fick vänta ca 20 minuter på att dom tillslut skulle sätta sig i bilen, allihopa.

tillbaka till trollhättan blev det igen! väl där bestämde vi oss ganska snart för att kolla om vi kunde komma in gratis på odd, eftersom klockan ändå var över 01.00 och det stängde 02.00. så den sista timmen spenderade vi på att prata med folk där och dansa loss ;) mycket trevligt. när det var dags att gå därifrån sa vi hejdå till pojkarna som åkte med emil hem och så skjutsade vi hem haglund innan vi också kom i säng. då var klockan drygt 03.00 ... när klockan ringde 06.10 imorse kände vi oss inte alltför pigga. stackars emelie som fick gå upp för att spendera 4 timmar på jobbet :p

men nu är klockan snart 11.00. då kommer hon hit och så ska vi äta en god frukost tänkte jag, innan det blir back to bed, åtmionstone för hennes skulle eftersom hon ska tillbaka till jobbet 17.00. jag lägger mig troligtvis och läser en stund, först och främst ;p

har haft en trevlig helg, utan alkohol :D det känns hur bra som helst. mycket vettigare att träna något extra pass, unna sig någonting gott att äta och slippa baksmällan dagen efter :)) ... om man ändå inte känner speciellt mycket för att dricka. men sedan är det självklart kul att supa till någonting gång då och då! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0