A SUNDAY SMILE

jag gissar på att drygt hälften av dom jag känner fortfarande sover ;) men jag är ju inte den som följer floden och dricker bara för att det är helg längre, eller för att jag kan överhuvudtaget (dag spelar dess värre ingen större roll i dessa dagar ;p). min helg har varit bra, hela veckan har faktiskt varit bra! jag kan helt enkelt inte med att klaga, trots att vissa delar av den har varit en aning sämre än andra.

veckan började i måndags, tro det eller ej! haha. jag vaknade tidigt den morgonen, så passade på att ta en powerwalk. 60 hurtiga minuter kämpade jag mig fram på isbanan som då var lagd över dom flesta markerna. när jag var inne i värmen igen städade jag lite och åt frukost innan klockan närmade sig träningsdags. packade väskan och kilade ut till bussen, som jag missade ... men jag kom ikapp skoftebyn bussen ist. efter rygg passet följde jag med hem till ludde där vi bara tog det lugnt och fyllde på med lite energi innan jag var tvungen att gå och handla åt sonja. passade på att åka hem och duscha för att sedan åka tillbaka till ludde. vi kollade på 'the town', riktigt bra film faktiskt :) albin kom förbi för att säga hejdå, då han, sakarias och viktor drog upp till gänget i idre ett par dagar. framåt 21.00 gick vi tillsammans till stan. ludde gick till gymmet och jag tog bussen hem.

när jag kom hem gjorde jag slingor på erica, åt ett par knäckisar, fick mitt löshår isatt av erica och färgade mitt eget hår mörkare :) sedan kom tok ludde som gått till mig för att gå med mig tillbaka till honom. så mitt i natten promenerade vi från sylte - hjortmossen :D lite tokigt, men skönt med en nattpromenad.


cerme cheese/lax knäckisar + islatte = mmmmums! ;)

var lagom pigg på tisdagsmorgonen
, då vi gick tillsammans till gymmet efter frukosten (: det blev ett bra triceps pass + bubbel innan mamma och björn plockade upp mig utanför älvhögsborg på vägen till sonja, där vi åt lunch samt att jag gjorde mina vanliga sysslor. där efter åkte vi hem till papsen för att jag skulle packa om min väska och så släppte dom av mig i stan där jag träffade ronja för att få nyckel till lghn, gick dit städade och sedan tillbaka till stan eftersom jag skulle jobba. m (min brukare) dök dock inte upp i rätt tid eller ens 25 minuter senare, därför åkte jag hem till sylte ist. slappade en stund innan jag packade ihop hela mitt rum. när jag var klar med det rusade jag ut till bussen för att sova hos ludde. somnade till 'the notebook'.

onsdagsmorgonen var seeeeg. svårt att gå upp, men så småningom lyckades vi! inte förrän 10.30 var vi på väg till gymmet :p hade inte gott om tid, då mamma skulle hämta mig ca 11.15. så när vi kom till gymmet var det snabba ryck. självklart träffade jag på albins mamma och gjorde av med den största delen av tiden på att prata ;) mamma ringde i väntad tid och bad mig gå ut, men ett par bicepscurls hann jag iaf med (a) vi åkte förbi lägenheten och lämnade lådorna hon hade med sig hemifrån henne innan vi åkte till papsen och fyllde bil + kärra med möbler och annan skit från mitt rum. 60 minuter tog det innan vi var på väg tillbaka till lägenheten där hissen gick på högvarv upp och ner :) men snart så var allt uppe och mamma åkte hem för att låta oss sköta resten själva. många timmar, pizza (sallad för mig), en del skratt och massa bärande var det så gott som klart. endast ett fåtal av sakerna i lägenheten var inte mina.

det kändes bra, men opersonligt eftersom det var ganska naket än så länge. dessutom gick en av propparna. ludde som var på jobbet sa att han nog hade hemma, så jag och ronja gick till honom och hämtade en, och så passade jag på att vara snäll och diska åt honom, det var ju trots allt hans födelsedag ;) ronja blev hämtad av christian när vi var klara där. när jag var tillbaka märkte jag att jag 1. hade redan proppar ovanpå skåpet och 2. det var inte ens rätt sort. det fick vänta till nästa dag.


torsdag morgon vaknade jag till en fin utsikt! jag älskar deeeeen :D bra humör, men lite otaggad på träning. 12.00 kom ludde och hämtade mig, så gick vi till gymmet tillsammans (vi bor bara några 100-meter ifrån varandra nu). körde ett bröst/mag pass, vilket inte gick något vidare för mig :( hade en riktigt dålig dag ..... men blev lite uppmuntrad efter en stund i solariumet, trots att huvudet var väldigt trött. när jag kom hem tog jag en dusch och tog det lugnt en stund innan jag promenerade in till stan för att möta syster. handlade lite småsaker på åhlens + lite mat på matmor innan vi gick tillbaka hem till mig. jag började göra mig i ordning och dricka lite cider. sedan kom ludde och hanna, en stund senare dök albin och josefine upp. vi spelade tangera, jag och hanna dansade och sedan vinglade vi vidare till lipz. dansgolvet höll oss kvar största delen av kvällen, sedan tröttnade jag och ville gå hem ganska tidigt. ludde hängde med. fick skjuts av jakob till shell, sedan hem till mig.


utsikten från mitt rumsfönster :)


jag och syster på förfesten ♥


jag och hanna på dansgolvet :D


jag och ludde (:



en lite fööör dragen ludde ;p

på fredag vaknade jag ensam redan innan 09.00. var pigg, så kilade ner i källaren och tog en drop-in i tvättstugan (y) diskade, organiserade mina kläder så gott det gick, dammade, dammsög, torkade golven, åt frukost och småpillade lite :) sedan kom albin och ludde + biggie (en hund jag skulle passa åt jakob). albin hade med sig käk som vi fixade till och så slappade vi i sängen. sedan åkte jag och albin upp till mamma för att hämta lite saker, medans ludde stannade kvar med skrället! när vi kom tillbaka ställde jag grejerna jag hämtat på sin plats och la mig i sängen med ludde och biggie. somnade till en stund och hann inte beställa något att äta från athena (antar att dom slutar svara i tlfn redan 22.30, trots att dom stänger 23.00?) :/ så jag käkade nudlar. sedan försökte vi sova ... vilket gick sådär eftersom någon skällde/gnydde typ hela natten. toooookig! dagen efter skulle jag till jysk med pappa, pia och erica en sväng, så gick lämna honom ensam. hade en lapp med klagomål när jag kom hem :$ gaaah! efter några om och men hämtade sluggo honom, tack och lov!! :o sedan gick jag in till stan för att jobba. mötte m och körde ett 60 min konditionspass, förbrännde 654 kalorier på bandet :D woho.

kvällen spenderades med albin och timmy. dom körde hit en soffa som jag lånar av albin :) sedan åkte vi till frändefors, hem till mamsen. jag klippte albin och björn. timmy drack grogg och fick höra gamla historier som mamma berättade om hans pappa, farbror m.m. jag fick med mig lite mer saker till lägenheten och gosade med hundarna :} mysig kväll! 22.30 åkte vi tillbaka till trollhättan. albin köpte med sig mat från sibylla innan vi åkte till mig. väl här tog dom shotar ur isshotglasen jag gjort, albin duschade och så. sedan åkte dom till meza. jag bestämde mig till slut för att stanna hemma ist. pratade i tele med hobbe och somnade ganska snart.


på gymmet ...


svettas kärlek ;)


idag vaknade jag som vanligt med ett leende på läpparna ;D trivs så sjuuuukt bra här för mig själv. satte på tvn och hittade filmen 'leroy & stitch' som får gå i bakgrunden av mitt skrivande. ska brygga lite kaffe (fick något som heter irish creme av mamma, hoppas det smakar bra!). jag har inte druckit kaffe på 3 dagar nu -.- buuuuhu. egentligen skulle jag väl varit på (väg till) ikea nu med pappa, pia, edberg och erica. men det blev tydligen inställt. dock ingenting jag blev informerad om, utan fick veta det när jag igår kväll frågade mig syster när vi skulle åka. nåväl. har jag tur så är inte min kära bästa vän allt för bakfull idag och kanske känner för att åka dit med mig. behöver bl.a duschdraperistång, fästen, durkslag, badhandukar, papperskorg till badrummet, osthyvel, bords/fönster lampa, förlängningsladd(ar), glödlampor, värmeljus (det får jag aldrig nog av ;$), garderobslösningar - viktigt! ... säkert mer saker, men det är väl det som kommer fram tydligast i huvudet nu.

nu har jag skrivit närmare en kilometer och faktiskt i en timma. så nu ska jag krypa ur täcket och traska ut i köket för att få något i magen, och kaffeeee :D puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0