WHATEVER IT TAKES

godmorgon :) nu har jag precis druckit en god kopp morgonkaffe och ätit två knäckebröd med creme cheese och kallrökt lax, tror det har blivit en ny favorit. fruktansvärt gott! :D hoppas det ska gå att inhandla lite mer prisvänlig lax i veckan.

- torsdagen blev inte någon vilodag, utan 60 långa minuter på crosstrainern. jag trodde jag skulle ge upp efter 20, och ännu 20 senare kändes det som om jag skulle rasa ner på golvet. när vi så småningom hade tagit oss igenom en hel timma skakade benen. trots det en otroligt skön känsla. lättnad, stolthet och utmattning! då var det bara raka vägen mot bubbelpoolen för att varva ner en timma (;

dessutom spenderades kvällen med fler 'bra' nöjen. jobbade ca 18.30-20.00, då det var föreläsning på älvhögsbord om PREnet, ännu ett sätt att gå ner i vikt. trots att det mesta var mest inriktat på själva metoden, så tyckte jag att jag fick in en hel del vettig information kring kroppen, kost och så. m var dock inte lika insatt :p

efter jobbet tog jag en drygt 3 km lång promenad hem till babbilurenburen (albins hus) där han smuttade och sakarias drack öl ;) haha. timmy kom och gjorde oss sällskap, samt robin och filip som skjutsade oss till stan sedan. behöver jag ens säga lipz? ;p däremot måste jag poängtera att jag var nykter. vid midnatt hämtade hobbe mig, då jag hade tröttnat på att vara ensam nykter och sagt hej till emil som jag inte hade sett på en evighet. hemma hos mig blev det inte mer än en halv film innan jag var nära sömnen och hobbe åkte hem.

- fredagen började med nödvändiga sysslor så som möte på af (kartläggningssamtal) som gick suveränt och sedan inhandling av föda med pappa. väl hemma igen slängde jag i mig nya favoriten (läs: knäckebröd med creme cheese och kallrökt lax) och fick sedan skjuts till ludvig. vi tog en promenad till gymmet tillsammans, där vi körde ett lugnt och ofokuserat bicepspass följt av 20 svettiga min på bandet. därefter gick jag mina 4,6 km hem :)

på kvällen var det fest i slätthult. jag åkte dit nykter tillsammans med albin och timmy, som också var nyktra ... fram till 23.30 då även dom öppnat vodkaflaskan :p jag var på aningen ostabilt humör och åkte därifrån med hobbe när klockan närmade sig 01.00. vi körde hem en galet full ciao och sedan släppte han mig hemma på bergkullevägen.

- lördagen blev en vilodag. jag sov till 13.00, sedan höll sängen kvar mig så länge som fram till 14.15 då jag hoppade upp för att åka och sola med albin. när jag kom hem igen hamnade jag i sängen igen. när kvällen kom och det var dags för middag åkte far och syster iväg till affären, medans jag städade köket snabb och la mig i ett skönt bad. resan till affären blev längre än väntat, då dom fick besöka 4 stycken för att hitta en bit oxfilé till våran 3-rätters.

räkcocktail, helstekt oxfilé med potatisgratäng (ugnsstekt potatis för min laktosfria del) och rödvinssås, samt camebert till efterrätt gick ner fint på dryga 3 timmar. sedan avslutades kvällen med 2 timmar i telefonen med ludde (:

- idag, söndag hade jag tänkt att dra in till stan för att simma (precis som igår), men är lite orolig för en massa folk + att det stänger redan 15.00 idag. och någon promenad kände/känner jag inte heller för då det regnar :/ jag får helt enkelt slappna av i sängen en stund till innan jag tar tag i lite städning.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Har du bytt gym? Puss & Kram!

2011-01-16 @ 15:28:19
URL: http://kollektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0