SOPPDIET!

har tänkt skriva i många timmar nu, men det har inte blivit av förrän nu! har sen jag vaknade bara suttit här på mitt rum, fortfarande inte gått upp ur sängen. dom senaste timmarna har jag letat efter en passande diet, har funderat på banandiet, somonadiet och soppdiet. soppdieten är jag kanska övertygad om att jag klarar av, så den kör vi på! ;) måste bara handla ingredienserna innan jag kan sätta igång. planerar att starta nu i veckan :)

önska mig lycka till!              

RECEPT:


det här behövs:
6 gula lökar
1 kålhuvud
4 morötter
1 selleristjälk
2 gröna paprikor
2 burkar tomater
3 buljongtärningar
2 påsar löksoppa
soja och kryddor, tex örtsalt, vitlökssalt.

gör så här:
tvätta och skär grönsakerna i lagom stora bitar, häll över vatten och tillsätt pulvret till löksoppan, buljongtärningarna och kryddor. koka tills grönsakerna har mjuknat.


MENY!

DAG 1, måndag; soppa i stora mängder! ät alla sorters frukter så mycket du orkar, inte banan.
DAG 2, tisdag; soppa i stora mängder! alla sorters grönsaker, hur mycket som helst, kokta eller färska. idag skall du undvika ärtor, säd och bönor.
DAG 3, onsdag; hur mycket soppa som helst! alla sorters frukt och grönsaker, dock ej banan eller potatis.
DAG 4, torsdag; soppa soppa soppa! ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.
DAG 5, fredag: mycket soppa! ät 5-6 tomater och ca 300 gram nötkött.
DAG 6, lördag; soppa! ät kokt fisk så mycket du orkar samt olika grönsaker.
DAG 7, söndag; ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker (kokta eller råa), sockerfria safter, te eller kaffe utan socker. men ingen soppa.

glöm inte att dricka vatten! 1,5-2 liter/dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0