EN LITE ANNORLUNDA HELG

dagen började med ganska nedstämdt humör efter fredagen, men efter lite solsken och en dusch kändes det bättre :) fick med albin in till stan, han gick dit! ganska otroligt. jag själv tog bussen, för första gången på länge ;p det är så sjukt segt att åka buss, usch. menmen. träffades inne i stan vid 1 eller något. gick ner till bryggan, satt vid vattnet en stund. sen skjutsade michael hem oss till albin, eller mera exakt till fontana precis bredvid. gick in och så beställde jag en kycklingsallad med fetaost, albin skulle ha en pizza :) sen när vi kom till honom vägrade han sitta ute och jag inne. så han satt och käkade sin pizza framför TVn, medans jag satt ute på altanen, käkade min sallad och njöt att vädret.





klockan 4 tog jag bussen till vänersborg, för att möta hannah och malin utanför kvantum. malins pappa körde. när dom kom sprang vi in och handlade - fläskfilé, inlagda vitlöksklyftor, fetaost, vitlöksbröd, potatissallad, slödryck och så cigg ;D sen skjutsade malins pappa oss hem till mig, så snällt! :) ronja låg i gruset och busade med dixie, haha. malin åkte med ronja hem för att duscha och sådär "snabbt". tog nästan 1½ timma ..... men det är väl ingen nyhet att ronja inte är snabbast i världen (; under tiden hoppade jag och hannah studsmatta, tände grillen. med ved och tidningspapper! haha, fanns ingen kol och tändvätska.







sara kom också och gjorde oss sällskap en stund.
men blev inte så långvarigt för sen skulle hon åka och köra dennis m.fl. vi tjejer käkade den otrooooligt goda maten och började dricka. mätta och lite frusna (eftersom vi satt ute) gick vi upp på mitt rum och spelade 'jag har aldrig' en stund innan sara kom tillbaka och det var dags att börja göra oss i ordning, vilken ingen gjort! ;p halv 11 eller något kom vi iväg. groggarna som fanns kvar i glasen hällde vi över i platsmuggar och tog med i bilen på vägen till brålanda.

sara äter macka - ronja & hannah pratar i telefon - malin är glad

stannade till på rasta för att köpa slödryck också
- fanta exotic. nej, det hade dom inte! fick bli zingo ist, 25 kr .. ja, ungefär vad man förväntat sig för 1.5l. MEN det här var för en liten - 0.5l. jag sa bara fan heller att jag betalar 25 kr för den. så gick jag till bilen igen.

väl framme på festen hos lövet var det ganska lugnt till en början. simon hade sin snygga brillor som vanligt, potta var stenpackad, resten var fulla och glada. haha :D



får avbryta här för nu ska jag ut ur det här huset!!!!!!! :'(              


23.02 den 27 april -09;
anledningen att jag fick avbryta  mitt i inlägget förra gången var alltså att jag och mamma blev mer ovänner än någonsin och jag inte fick vara kvar där. men nu ska jag avsluta lördags kvällen med ord och bild :)

det hände inte så mycket mera än som precis på vilken fest som helst ..
folk drack alkohol, lyssnade på musik, dansade, sjöng singstar, spillde, kissade och rökade. haha (: jag var kvar till 3-tiden någon gång. då kom underbaraste albin ända från trollhättan och hämtade mig, skjutsade hem mig till mamma i frändefors och åkte tillbaka hem till trollhättan. finns nog ingen bättre vän <3

dagen efter (söndag) vaknade jag ganska tidigt som vanligt
, vinglade till toan, drack massa vatten och somnade om några timmar. gick upp vid 11. med gå upp hos mamma menar jag sätter mig upp i sängen och startar datorn, typ ..... sen ringde hannah och tjatade om att jag skulle hämta henne med ericas moppe. men den var trasig och jag fick inte låna den. började bråka med erica och mamma. slutade med att jag provocerade mamma till att slänga ut mig. ringde albin och grät som bara den. så kom han och hämtade mig, sen hämtade vi hannah innan han skjutsade oss till pappa. fast han var inte hemma. packade upp en del av mina saker, blev några väskor. tog även med mitt goa duntäcke och 2 av mina kuddar nu, + mer kläder, smycken och så ..

efter jag tvättat rent ansiktet från all mascara som runnit, och resten av gårdagens smink så fick jag ett ryck och ville ner till bryggan. så vi gjorde oss i ordning, gjorde varm oboy och tog bussen in till stan. gick ner till vattnet och satt där och myste. sen låg vi och solade. andreas och emad kom förbi en sväng. när det började bli lite kyligt gick vi in mot stan igen. satte oss vid fontänen och gottade oss i solen! sen åkte vi hem till pappa för att äta grävling som han sa ;p hahaha! ibland är pappa knäpp.

sara kom och gjorde oss sällskap också. så medans vi väntade på maten låg vi i sängen och bara tog det lugnt, spelade på våra mobilen och pratade :) sen åt vi den efterlängtade maten, ris och någon kyckling i ugnen! riktigt gott :D efter maten drog vi till ursand med albin, käll, jens, robin och roob :) fast först till jätten för att handla lite. käll och albin grillade korv, några andra marshmallows. jag smaskade på naturgodis och drack vichy noveau.

(dom 9 sista bilderna är klickbara)

på vägen tillbaka till trollhättan släppte vi av hannah på onsjö.
sedan hände det väl inte så mycket mer än vanligt. kan inte riktigt komma ihåg. menmen, när jag väl kom hem gick jag och la mig med en gång.

så ja, det var den helgen det! i stort sett bra. men synd att det slutade som det gjorde hos mamma. men det löser sig väl förhoppningsvis med tiden, inte pratat med henne än, men ..... nu ska jag hoppa fram till idag-dagen (måndag) igen :) resten av bilderna hittar ni på min bilddagbok.

puss&kram              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0