HEMMA, HEMMA ..

idag har jag verkligen inte gjort någonting annat än varit hemma, tagit det lugt! sov ju nästan till klockan 2, pappa var ute i garaget och grejade med bilen. sen har jag lagat mat, ätit med pappa och edberg, sen gick dom ut i garaget igen! nu är pappa hemma och vi ska snart kolla på filmen jag pratade om (:

på lördag ska jag nog åka med pappa på motorcykeln
. till lidköping (tror jag det var). har faktiskt aldrig ens suttit på en motorcykel, lustigt egentligen eftersom min pappa är så insatt i det. fast klart, han och mamma hade ju motorcyklar när vi var små, men då var vi för små! sen la dom liksom av med det, och det var ju bara några år sedan pappa köpte en igen. ska nog bli kul iaf, det skulle vara något arrangemang liknande 'bike dagarna' :)

sen kanske jag har några jobb på kroken :D pappa pratade om att sälja korv utanför bike på lördagar, klockan 11-13 nu i sommar. tjänar ca 300-400 kronor/lördag då. och det är ju alltid något :)) sen hatar edberg att städa, så han erbjöd mig att städa åt honom ;p

imorgon väntar arbetsförmedligen! ska bli skönt att få det gjort. sen så ska jag till sonja nu i veckan också, antagligen. hon ska som vanligt ha hjälp med att dammsuga och tvätta golven, men sen så vill hon ha upp nya gardiner också (: tänkte hälsa på farmor efter det också, när jag ändå är i närheten. eller ah, det är jag ju typ hela tiden. men från sonja till farmor är det helt okej gångavstånd.

åh, jag är så godissugen! skulle inte sitta helt fel med en påse godis och några liter cola nu om man säger så. men lika bra att det inte finns något hemma, för egentligen vill jag inte stoppa in mig sånt dära ändå :) kanske borde masa mig ut och springa imorgon? ska vi nog försöka med :D

färjan 2 på TVn nu. pappa föreslog att jag kanske skulle söka jobb på någon sån båt? det skulle faktiskt vara riktigt roligt (: får vi kika lite närmare på, men det blir senare. för nu börjar filmen när som helst.

puss&kram              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0