SJUKLING

godmorgon! :) här sitter en nyvaken och lite smått sjuk fia. så typiskt! har känt det här i flera dagar nu. vaknar med slemmig hals och tät näsa ;( usch .. vill inte! trodde jag skulle klara mig undan faktiskt, att det skulle gå över, men det verkar bara bli värre och värre. med tanke på hur jag mådde för övrigt igår. illamående och ont i huvudet. idag känner jag mig pigg, på insidan. men kroppen verkar inte riktigt hänga med på det. hm ..



missade ringa soc imorse, vaknade av påminelsen vid 8.40, men ännu en gång orkade jag verkligen inte gå upp och ringa! så jag gör det på måndag ist. känns lättare att ringa och prata när man är ensam också.

igår kom sara och hämtade mig vid 7. vi åkte in till stan, ner till bryggan och träffade albin, käll och andré. men det var inte lika skönt att sitta där som vi hade hoppats, var ganska kyligt faktiskt. så vi struntade i det. åkte med albin allihopa. blev som vanligt, mest åkte runt och kikade. tills vi slösade bort nästan 1 hel timme på att jävlas med robin. fast vi hade ganska kul ändå. vi stängde in honom i en "återvändsgränd" ute vid junkyard. det roliga var att ingen i hans bil ens sa någonting förrän domsista minuterna då dom började tjata om att en av brudarna i bilen 'måste hem'. haha. så vi gav oss efter en stund och åkte in till stan igen och så käkade jag och albin kebabpizza med (massa) fetaost på grillhouse :D smaskigt var'e! efter det åkte vi hem. jag kollade på TV med pappa och erica ca 30-40 minuter innan jag gick och la mig. somnade runt halv 1.

tyckte inte dagen sluta med någon speciellt trevlig överraskning? som det stod i mitt horoskop att den skulle. haha, jag vet att man inte ska tro på sånt babbel, men ibland stämmer det faktiskt. fast det beror på mest på ren logik tror jag. jag tror det är så att dom skriver saker som faktiskt med ganska stor sannolikhet egentligen händer varje dag, men dom bemärker det på ett såndant sätt som får det att verka som något "speciellt". jaja, nog om det.

idag är det fredag, som ni säkert vet lika bra som jag (a) jag har inga planer som vanligt! vad fan är det här? för några veckor sen hade jag ju varenda dag planerad och uppbokad ;o eller? känns så .. men nu sitter jag bara hemma om dagarna och väntar på att något ska hända. hm, känns som mitt umgänge blivit lite mer begränsat det sista? men jag kan inte komma på att jag umgicks med några andra innan. förutom andreas då. fast det var ju inte alltid vi gjorde speciellt mycket heller. men det är väl saknaden som tar över där lite.

nu ska jag kliva upp ur sängen, skriva en inköpslista som pappa bad mig om, ta en liten promenad (inget spring idag!) och så ska vi nog åka och handla när han kommer tillbaka från garaget :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0