ÄR DET NU MAN SKA BÖRJA RÄKNA NER?

7 ynkliga dagar kvar till "den stora dagen" som jag fullständigt skiter i. julafton är bara överskattat i mina ögon. mat, presenter, en tomte som inte finns, kalle anka och allt det där, osv osv ..... dock kanske snön kan lyckas förgylla julen lite det här året.

idag skiner solen, men minusgraderna håller i sig och snön ligger fortfarande som ett täcke på den största delen av marken. härligt! vad som dock inte är så härligt med den här kylan är att mina näsa inte tål det. vilket jag märkte tydligt igår när jag kom hem. har ju i stort sett alltid haft problem med näsblod. blött ordentligt mycket, och till och med svimmat ett fåtal gånger pga den stora blodförlusten. när det är riktigt kallt ute, så blir slemhinnorna väldigt torra, vilket leder till att jag börjar blöda. så igår när jag tvättade bort sminket efter lipz fick jag blodsmak i munnen och när jag upptäckte att händerna var helt röda förstod jag att det jag väntat på i stort sett hela veckan (pga min yrsel osv) hade inträffat. körde in tuss efter tuss i näsan och försökte få det att sluta genom att lägga mig på golvet med fötterna upp på toalettstolen, hjälpte dock inte! så jag testade mitt vanliga knep, som faktiskt alltid funkar för mig, att ta en tuss papper med helosansalva på och köra upp i näsan! jag vet inte varför, men det fungerara verkligen varenda gång :D sen kunde jag krypa ner under täcket och sova .....

idag har jag inte några planer överhuvudtaget, och just nu känns det ganska okej. jag bryr mig inte så mycket längre om att flänga runt hela tiden. försöker lära mig att slappna av, vilket jag aldrig riktigt lyckas göra. som nu när jag skriver, det ska gå fort fort fort, så det blir avklarat. men varför? jag skriver ju trots allt för nöjes skull. äsch. jag är en stressad människa helt enkelt. jag tror jag ska (för första gången på länge) göra en kopp varm choklad, toppad med lite sprutgrädde, nu när vi ändå har det hemma, (irish coffee tillbehör) sen ska jag ta en filt och sätta mig ute på balkongen en liten stund :D haha ... sjuka idéer, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0