MÄTT I MAGEN

nu har jag fyllt upp magen med tacopaj och sallad (: pajen blev grymme god! gjorde en egen variant, alltid roligt att experimentera. gjorde vanlig pajdeg och knådade ut i en form. stekte köttfärs och kryddade med tacokrydda, la i den i formen. hackade rödlök och jalapeño som jag strödde över köttfärsen. sen slängde jag på lite fetaost, därefter vispade jag grädde och blandade med chilisås, thai sweet chili och riven ost som jag hällde över alltihopa. toppade med tacosås och ställde in i ugnen och lät den stå där tills den fick fin färg! (y)

när pappa gjort klart sin sill och pajen stod i ugnen gjorde vi lite julgodis ;) jag klippte marsmallows i mindre bitar och blandade med dumle crisp och jordnötter. smälte mörk choklad i vattenbad och blandade ihop allting. hällde över allt i en glasform och ställde ut på balkongen för att kyla ner den så allt stelnar till en god kaka :D varken jag eller pappa har smakat på det innan. men trots det kunde pappa receptet utantill :p hahaha.

förresten; helt underbart att inte behöva ställa alarm på 2 timmar för att sitta vid datorn längre ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0