MYSIG DAG (:

soffan är beställd!!! :D tjoho. får hem den på måndag förhoppningsvis, om inte pappa får ett ryck och vill ha hem den tidigare. grejen är bara att isf får vi hämta den själva. väntar vi till måndag, så kör dom hem och sätter ihop den!


den nya soffan. ganska maffig! 345 cm bred och divanerna är 205 cm :p

sen finns det även planer på ett helt 'nytt' vardagsrum.
in med mörkt golv, gråa tapeter med en (ev. två) snyggt mönstrade fondvägg(ar). jag längtar!! sen ska jag även försöka hämta mina hyllor hos emelie snart, fixa i ordning mitt rum så gott det går. kanske ska kolla med pappa om det går att måla/tapetsera om även mitt rum (a) hihi.


efter vi vart på natti natti, där vi köpte soffan, så tog vi en fika på strandgatan. där satt vi pratade och om inredning och mat bland annat :) mycket trevligt! även edberg var med. jag mumsade på en kanelbulle och vaniljlatte medans pappa och edberg åt varsinn macka, med vanligt svart till. satt där någon timma innan vi sa hejdå till edberg och åkte till Ö&B en sväng för att leta efter glasburkar som pappa behöver till sin hemgjorda sill. hittade till slut ett par i lagom storlek (letat som tusan i flera affärer efter några passande). så nu ska pappa, så fort han kommer hem från affären, lägga in sill medans jag ska göra tacopaj och en vanlig, enkel som vi ska äta ikväll. ska bli gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0