OPERATION VISDOMSTAND

ja, nu har jag vart på NÄL. albin körde dit mig strax innan 13.00. så kom mamma, victor var med också. fick fylla i ett papper och vänta en liten stund innan en sköterska kom och hämtade in mig i ett rum som såg ut precis som hos vanliga tandläkaren. fick ta kort som gör så förbannat ooooooont ! men det gick .. sen kom läkaren och förklarade hur själva 'operationen' skulle gå till, verkade helt okej. jag skulle inte känna något smärta alls. fick gå och ta av mig skor och tjocktröja och ta en ibumetin innan jag la mig på en säng i ett annat rum.

fick drygt 10 sprutor bedövning, haha. sen la dom en duk över bröstet och en över ögonen så började läkaren pilla och borra i tanden som skulle delas på mitten för att bli lättare att plocka ut. kändes lite så fick ännu mer bedövning och sen fortsatte dom. gick brabra :)) knakade som fan vilket var riktigt obehagligt, men tillslut var tanden borta. så sydde han 2-3 stygn och så fick jag ha en tuss för att stoppa blödningen, vilket inte slutat än. fick med mig 10 att byta med som snart är slut, fick även gå till apoteket och köpa värktabletter + någon lösning som jag ska skölja med eftersom jag ska undvika att borta längst in där jag tog bort tanden.

är irriterad nu för det slutar inte blöda /:
bedövningen börjar släppa nu efter 2½ timma. jag vill ha maaaaaat ! men gör bara förbannat ont när jag försöker äta :( kommer få leva på värktabletter eftersom det här bara är början, smärtan kommer förmodligen förvärras i 3 dagar framöver sen börjar det gå över. kan hända jag får feber och blåmärken. sen sa dom att jag kommer bli ganska svullen i munnen och få svårigheter att öppna munnen. lösningen kan göra att tänderna och tungan missfärgas och blir bruna .. försvinner dock, som tur är ! hehe .. hade ju vart lite olyckligt annars.

UUUURK JOBBIG DAG !
hoppas verkligen jag slipper göra om det här. hade det inte vart några problem efter hade det väl varit okej, men med all den här skiten känns det värdelöst !

det som är positivt är väl att jag har en bra låt att lyssna på. så länge albin och billy står ut med den vill säga (a) vet ju att albin inte är så värst glad i den, höhö (;

puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0