INTRESSANT, PÅ RIKTIGT

hm ..... nu börjar jag komma in på mina gamla banor - funderar på vad det gör för nytta om jag går till af idag? jag var där i måndags, har inte hittat något passande jobb, antagligen inte min snubbe (vad säger man?) där heller :o jag kan lika väl lägga min tid på något vettigare. TA EN PROMENAD! ja, varför inte lägga den onödiga tiden och pengarna för att åka in till stan, säga "hej, jag har inte hittat något jobb" för att sedan ta bussen tillbaka till sonja. 20 kronor gick precis upp i rök :# nej, jag skippar det och så går jag dom härliga kilometrarna bort till sonja :) städar och går eller (ev. slösar 20 kronor ) tar bussen! hem (;

jag måste säga att jag har blivit väldigt glad och positiv det senaste.
jag tror det beror på naturdieten! jag mår bra av det. känner mig glad, stolt och stark för att jag överhuvudtaget fortfarande håller på med det! får i mig alla vitaminer etc som jag behöver, vilken nog ingen människa egentligen får nu för tiden från vanlig föda. jag tycker det är intressant det här med mat! jag har ju den senaste tiden läst på en hel del om vad man ska äta, varför osv. egentligen är det sånt som alla borde kunna.

HAR FÖRRESTEN TÄNKT PÅ; hur viktigt det är med rätt mat? nu för tiden är det verkligen antingen eller. äta som man vill, eller vill. vadå vill. som man gör, som man är van vid är väl rättare att säga. pizza, mc donalds och liknande en till flera gånger i veckan! "grönsaker är äckligt" vadå äckligt? inbillning. alla grönsaker är olika! jag kan garantera att om folk bara vågade prova så skulle dom inse att det finns något dom också gillar. min morfar äter inte grönsaker över huvudtaget. inte ens tomatsås på pizza?! min syster är lika anti nästa, kanske inte riktigt så överdrivet. MEN hon lever med inställningen att grönsaker är äckligt.

och vatten. vet ni hur gott och bra det är att dricka vatten? för några år sedan hatade jag vatten. förstod inte varför man skulle dricka något som inte smakade någonting. och kolsyrat vatten "vidrigt!!". men jag började dricka det, lärde mig och nu dricker jag minst en liter vatten om dagen. det är bra för matsmältningen och dessutom renar det kroppen och är bra för huden! :} jag köper hellre kolsyrat vatten än någon sötat läskedryck. visst, cola är otroligt gott vid vissa tillfällen. men som ni vet så har jag försökt dra ner på allt såntdära och därför dricker jag det knappt längre. jag klarar mig fint! även om jag ibland kan bli helt galen av mitt sockersug :# men trots det så måste jag säga att jag mår mycket bättre av att

  • äta bra
  • dricka mycket vatten
  • röra på mig
  • äta enligt tallriksmodellen (mycket grönsaker!)
  • sova mycket
även där -den sista punkten- har vi något som folk inte tänker på. sömn är underskattat nu för tiden. även av mig egentligen. jag tycker inte om att sova. vet inget tråkigare än att gå och lägga sig. visst, ibland är man riktigt trött och längrat efter sängen, men ändå vill jag hellre bli pigg och göra något. jag hatar att gå och lägga mig, jag hatar att gå upp. men, sömn är bra för kroppen. man ska försöka sova mycket 5 timmar/natt räcker inte!

jag vet inte varför jag sitter och skriver ett säkert flera tusen tecken långt inlägg.
men jag har äntligen kommit in på något att skriva om. hur intressant det är, det vet jag inte. men jag får iaf skriva av mig. hjärnan arbetar och det bara flyter ut genom fingrarna, så som det gjorde förr. jag har saknat den friheten. det senaste halvåret när jag skrivit har jag verkligen fått nöta det länge och klämma ut orden ur huvudet!

men vet ni vad? nu måste jag faktiskt fixa det sista här och börja promenera bort till min kära gammelmormor. ska försöka få allt gjort så tidigt som möjligt. och så hoppas jag på att det blir träning idag. guuuud vad jag har saknat det! :| som sagt så skk jag försöka kika förbi och knappa in några meningar till er senare. ta vara på dagen nu :*

puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0