VISSTE NI ATT?

3 dl jägermeister (35%) och 2 st 25cl redbull innehåller mindre kalorier än 5 st 33cl cider (4,5%)? och hur långt räcker 5 cider? :p först var jag rädd för att få reda på hur mycket jag fick i mig igår, men bestämde mig trots allt för att kolla upp det. har sökt på google nu och gjort lite jämföringar och det visade sig alltså att 100 ml jägermeister innehåller ca 250 kcal, 100ml cider med 4,5% alkohol innehåller ca 65 kcal :D vilket betyder att jag trots allt inte fick i mig ens hälften av vad jag skulle ha fått genom en "vanlig" fylla med drinkar och cider (y) eftersom att 3dl jägermeister = 750 kcal, medans 3,3 dl (en 33cl burk) cider = 215 kcal.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kom ihåg att förränningen höjs när man får in alchohol vitt vin är bästa eller ren sprit inte jäger iaf. det bästa för att gå ner i vikt är att tänka att det smakar like gott imorn! sprit godis å mat kommer inte försvinna imorn direkt :D. räkna inte kalorier hela tiden det funkar inte till slut. du måste veta ungefär vad du ligger på bara. supa kan du göra "lite" varannan vecka! få inte anorexia bara

2009-11-14 @ 14:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0