EN DAG MED MAMMA :)

sitter hos mamma nu. idag har vi vart uppe hos morfar på örsberg. åkte dit så fort mamma kom hem från alingsås där hon lämnat björn för en kurs. det var ett bra tag sen jag var och hälsade på hos morfar nu, säkert år :o jag och mamma åkte först ner till kyrkogården några 100 meter bort och gjorde mormors grav (familjegraven) fin! planterade lite blommor, tände ett ljus och ställde 20 rosor i en vas eftersom victor (min gammelmorfar) skulle fyllt 97 år idag!

sen hem till morfar och röjde undan lite där.
städade i stort sett hela huset, dammade och dammsög. det är ofattbart hur mycket gizzle (morfars hund) fäller :o hehe. sen gjorde mamma rent altanen med högtrycken medans jag krattade 10 ton löv och rensade undan lite ogräs. var hemskt och rent av chockerande att se hur allting växt igen under dom senaste åren.

sen bjöds det på mat. riktigt god kallops och potatis (y) fick min födelsedagspresent (kristallglas som varje år) + 500 kronor som tack för hjälpen. mycket glädjande eftersom jag jobbade frivilligt egentligen :))

bra dag! nu väntar jag på att albin ska hämta mig :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0