3 IN 1 - ELMIA, BRYGGAN & MYS HOS DENNY

BRA UPPDATERING DET SENASTE HAR JAG HÖRT :D haha.

i lördags var det elmia, som jag hade bestämt mig för att inte åka med på. förrän ca 10 minuter innan alla skulle ha lämnat trollhättan. jag slängde i mig frukosten, fick på mig kläder, drog plattången snabbt genom håret och packade ner sminket i väskan. sedan på med conversen och skinnjackan för att springa ut till vägen där jag blev upplockad av albin, ronja och petter! blev en mycket trevlig resa till jönköping. skön musik, ett par goda cider, vackert väder och trevligt sällskap :D väl framme i jönköping blev vi i så gott som stillastående i 2½ timma. jag och ronja gjorde det bästa av situationen och lämnade bilen och gav oss ut på äventyr. promenerade framåt i bilkön och träffade på en hel del roligt folk. vi gjorde sällskap med ett gäng partyfolk från karlsborg i en limousine, några sköna snubbar från 'bullen' på en stadsbuss där det fanns gott om öl och ett gäng pratglada värmlänningar som åkte van och bjöd på mintu! :p vädret var helt underbart och så roligt som vi hade då har jag aldrig tidigare haft, och kommer troligtvis aldrig ha igen i en bilkö. hahaha.


mitt i kön


jag och ronja på vift! ;)


jag, ronja & någon random :p


jag, marcus från bullen (?) & ronja


en värmlänning :D


ronja med mintu & värmlänningarnas chaufför (y.


jag & ronja i det underbara solskenet! :D


en av dagens höjdpunkter; mezzaluna, kyckling & pesto ♥


jag & lisa :)

till slut började det röra på sig igen och vi kunde ta oss hela vägen fram :) runt 16.00 var vi på plats vid elmia och eftersom det inte var långa stunden kvar innan det skulle stänga, så kände vi att meningen med att betala inträde var ganska liten. istället mötte vi upp resten av folket, bl.a lisa som hoppade över till oss och det mesta av kvällen spenderades sedan på 'burn-out området'. när mörkret kom förflyttade sig folket för att delta i/kolla på race. jag och lisa satt kvar i bilen, trötta och frusna medans dom andra kikade på racet. dock dröjde det inte mer än ca 20 minuter innan dom kom tillbaka till bilen och vi bestämde oss för att åka hem till kära trollhättan.

23.30 var jag hemma, och hoppade in i duschen. en full hobbe kom och gjorde mig sällskap, så vi låg bara och pratade och myste en stund innan vi somnade närmare 02.00 :))

på söndagen vaknade vi relativt tidigt, jag och hobbe. jag försökte få igång dagen medans hobbe låg kvar och halvsov ett par timmar till. så småningom gick han upp och så åt vi frukost innan vi började våran promenad in till stan för en fika på espresso house med lisa och denny. naturligtvis gick det inte riktigt som planerat. jag fick en djävulsk skoskav, dessutom ett totalt sinnesutbrott som egentligen kom utan anledning. vi satte oss en stund, så jag kunde lugna ner mig. humöret var förstört, men jag lyckades med lite ansträningning och inre peppning att få det på topp igen :) 13.30 mötte vi lisa i hennes trappuppgång, och så satte vi oss på högskolan där vi väntade på denny och nev, som kom ett par minuter senare. sedan tog vi take away på älskade espresso house (jag köpte chailatte's till mig och lisa. var skyldig henne det efter min olyckliga lilla torsdags-incident :p haha) och så spenderade vi ett par timmar nere på bryggan, för allmänt prat och skoj (:


denny & nev på bryggan

framåt eftermiddagen när det började bli lite kyligt skiljdes vi åt. jag och lisa gick hem till henne en stund innan vi promenerade bort till willys! där handlade vi potatis, kyckling, grönsaker, fetaost, vitlök och lite annat. vi köpte även varsinn godispåse och en låda jordgubbar som vi satt och mumsade på utanför affären medans vi väntade på albin som skulle hämta oss, vilket vi fick göra i 1 timma (a) men inga sura miner för det! hihi. när han väl kom vid 5 över 6, så åkte vi och köpte ett flak cider innan han skjutade hem oss till mig, eller tja ..... självklart fick vi stå ut med lite mer motgång ;) bilen började bli törstig, så albin släppte av oss och så fick vi gå ifrån 45an .. med varsin väska, 2 matkassar och ett flak cider, dessutom började det småregna lite :p hahaha. till och med det tålde mitt humör :D men när vi kom innanför dörren hemma på sylte var vi helt slut!!


lisa och en massa gott ;D

jag fixade med krydor och vitlök som behövde förberedas och tas med. dennys utbud av köksredskap är inget vidare :p medans jag grejade med det, så gjorde lisa sig i ordning. en kall cider var förtjänade vi också, tyckte vi :D sedan kom hobbe och nev, och så åkte vi till denny. jag fixade maten - chili potatisklyftor, kyckling med vitlök och curry, sweet chilisås, sallad och vitlöksbröd blev det! :) det blev lyckligtvis uppskattat och 'knullade munnen' (y.


nu drar viii!


mat och skit :p

kvällen var trevlig, trots att dom flesta av oss kände sig en aning slöa (a) men det blev iaf en och annan cider, kortspel, musik, youtube klipp, prat och flummande :) ett flertal timmar in på natten vände allting och det slutade med att jag och lisa tog en taxi till halvorstorp, där vi övernattade hos bästa vännen :( jag sov inte speciellt mycket alls inatt, men skulle aldrig någonsin svika någon som ställt upp så mycket för mig. lisa slocknade så fort vi bäddat ner oss i soffan runt 05.00-05.30, medans jag slumrade mig igenom 'wallander - innan frosten', 'madicken', 'bolt' och något överskattat barnprogram hela morgonen och förmiddagen. vid 13.45 kom pappa och hämtade oss och på vägen hem släppte vi av lisa hemma hos sig :]


köttbullar :DD

när vi kom hem, så fixade vi lite käk och la oss på soffan.
kollade på 'saltön' och 'mannen i mitt liv'. efter det la jag mig i ett bad med en kopp chai te och läste lite. mer än så har det inte blivit av den här dagen, än så länge. men nu ska jag kliva upp ur sängen (som jag legat i sen efter badet) och klä på mig, äta och "göra mig i ordning" för att kolla film hos denny :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0