LIVET ÄR EN FEST

FREDAG - STUDENTDAG/FEST I SKOGSHÖJDEN:



08.15 ringde klockan, så då gick jag upp ur sängen och satte mig i solen på balkongen där jag åt en skål special k till frukost innan jag hoppade in i duschen och gjorde mig sedan i ordning. fixade lite frukost som jag tog med ut till albin när han hämtade mig strax innan 11. vi åkte och köpte rosor + band, sedan stannade vi först till på lichron där vi hängde på dennis och wael som sprang ut 11.30 :) sedan åkte vi vidare till måg där vi hängde på en massa folk! bl.a vicky, jimmie, amanda, emma, frasse ..... när det var avklarat åkte vi till fontana, där vi åt varsinn kycklingsallad till lunch. efter det åkte vi 20 meter in på gatan, hem till albin, och så gjorde han sig i ordning medans jag brände en skiva.

när klockan passerat 14.00 så hämtade vi lisa, och så gled vi runt lite i stan och kollade på alla glada studenter innan vi fortsatte till vänerborg för att gratulera vännerna där :) med det gjort skjutsade albin hem oss. jag satte mig på balkongen med lite godis och en cider i väntan på att åka till lisa. 18.37 satte jag mig på bussen in till stan. sedan gjorde vi oss i ordning och drack några cider medans vi väntade på våran sprit, som visade sig vara en ruskigt äcklig cocos rom. slödryck gick vi och köpte på shell, sedan satte vi oss på balkongen och drack tills klockan blev närmare 11. då gick vi till shell, där xet och lundberg plockade upp oss.

resten av kvällen spenderades i hannas trädgård. det blev inte lika lyckats som vi förväntat oss, men ändå trevligt :):) bortsett från enstaka incidenter. senaste timmen var speciellt seg, då vi försökte ta oss hem/hittade skjuts/väntade på skjuts .... men till slut låg jag hemma i min säng. sköööönt.


LÖRDAG - SLÖ DAG/FESTIVAL I VÄNERSBORG:


vaknade någon gång på förmiddagen och tog ganska snart bussen in till stan för att möta lisa. vi promenerade lite i stan och satte oss sedan på intim där vi delade på en kebabpizza med fetaost! :D gick sedan och köpte slödryck innan vi hämtade sprit m.m. hos lisa och tog bussen hem till mig. sen förade vi på balkongen och drog på oss lite smink. blandade dricka och sprang ut till bussen som gick 18.35! bytte till 65an på torget och var framme i vänersborg strax efter 19.00, så gick vi till sanden och kikade en stund. det var ganska lamt än så länge, så vi gick in till stan, ordnade cider och väntade sedan på albin, ronja och dennis som dök upp drygt 1 timma senare. mötte dom och började dricka. vi hade så gott som bestämt oss för att åka hem till mig och mysa på min balkong, men blev nätt och jämt övertalade att stanna, en stund till iaf, så det gjorde vi. sedan blev det en sväng till frändefors, hem till dennis, för att hämta alkohol till honom och emil som chaufför.

22.00 var vi tillbaka i vänersborg, då gick vi in i tältet. sånt jääääävla flyt hade vi hela kvällen, jag och lisa ;D kom in gratis. fick två xide för priset av en, pga ett litet missförstånd och givmild bartender. lisa norpade åt sig två xide som hon hade beställt. och hela kvällen/natten var bara sjuuukt bra. slutade dock med att jag och lisa skiljdes som ovänner, men det ordnade sig innan vi somnade. hobbe var snäll och hämtade mig i vänerborg, sedan satt vi utanför mig en stund innan jag gick in och la mig. somnade framåt 04.00 :p


SÖNDAG - PICKNICK, SOL OCH GRILLNING:





jag gick upp strax efter 11, då jag satte mig på balkongen och som vanligt inväntade lisas uppvaknande. 14.15 tog jag bussen in till stan, och innan det tog jag en dusch, gjorde mig snabbt i ordning och lagade mat (pasta och kyckling i dragonsås + gurka och tomat) som jag tog med. så tog vi en sväng till espressohouse innan vi la oss på spikön, där vi blev kvar i stort sett hela dagen :)) hur skönt som helst!

kvällen gick åt till att promenera till willys där vi handlade lite grilltillbehör innan vi åkte hem till mig och gjorde i ordning grillspett som vi grillade på gården! mysigt. gav mig på att hjula och lyckades knäcka mitt satans knä igen, men jag tror jag klarade mig någorlunda lindrigt (y. så lite tur i oturen var det!

har haft en sjuuuuukt bra helg! underbart väder, underbara människor och trots cocos romen mycket god dricka (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0