VALBORGSFIRANDET

JAG ÄR SJUUUUKT SEG IDAG! har precis legat helt utslagen på sängen ett par timmar, pratade ett tag med hobbe och sov sedan drygt 60 minuter. är inte bakfull överhuvudtaget, drack antagligen inte tillräckligt mycket för det igår (; däremot så är jag slemmig i halsen, och det kliar fortfarande ... har ett smått illamående som går i vågor och huvudet vet jag inte riktigt vart jag har :( känns som jag sjuknar in i någonting igen!! usch.

gårdagen var iaf någorlunda lyckad :) efter att min och pappas 'lasagne al forno' provsmakats tillsammans med edberg och jag var duschad, påklädd och sminkad så kom albin och hämtade mig, alldeles innan 18.00. vi plockade upp sara och andreas för att åka och handla. det blev kött, kyckling, en massa grönsaker, såser och olika former av potatis.

på plats hos albin startade jag ugnen och satte igång med salladen. albin marinerade och tände grillen och jag och sara gjorde grillspett medans andreas sysselsatte sig med att försöka få upp en vinflaska utan vinöppnare! :p haha. vitlöksbröd hann jag med också (y. ronja befann sig på övervåningen fram tills allt var färdigt. när vi satte oss ner för att äta började mer och mer folk droppa in, väldigt irriterande! men vad gör man? när vi var mätta och belåtna tog vi tjejer hand om disken och pojkarna fixade med musik.



sedan bestod kvällen mest av tangera och burk/flaskplockning för min del!
vid 02.00 var huset tömt på folk, ronja och albin gick och la sig och jag städade undan allting och 03.00 gick jag och la mig jag med. ... kollade på en halv film och somnade sedan till musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0