FALLENS DAGAR, SO FAR ...

skuttade upp ur sängen 10.45 igår när pappa messade mig utifrån vardagsrummet med en påminnelse om att vi skulle vara hos farmor 11.00 :p klädde på mig, drack ett glas pepsi max och kilade ut till bilen. drack en kopp kaffe hos farmor innan vi åkte vidare för att ta hand om 'dagens ärenden'. en sväng till systemet, köpte virke till balkonggolvet på cheapy, letade utemöbler och handlade mat på willys. kom hem och upptäckte att bräderna inte var alls så långa som vi tänkt oss och betalat för. åkte tillbaka och lämnade tillbaka dom, sedan köpte vi rätt mått i mycket finare kvalitét på byggmax innan vi åkte ut till grunnebo fritid där vi efter några om och men hittade perfekta, riktigt fina utemöbler. ett stort, runt glasbort med brun flätat kant på 105 cm i diameter, samt fyra mysiga, bruna stolar i matchande stil + gråa dynor.

kom hem och stod ute i dagens största skur för att kapa en del av brädorna. sedan bärde vi in så mycket vi orkade tills pappa lämnade bilen och jag började med maten. sedan kom krus, tommy, mirela och emil w för att förfesta. gjorde klart maten, tog en dusch, drog på mig lite kläder och sminkade mig snabbt innan vi drog igång med tangera ;) jag drack varm & kall + ett par groggar. började fundera på skjuts, vilket slutade med att vi beställde en limousin taxi för 200 kronor in till stan :D var inne i stan vid 21.00 då vi mötte upp dom andra (dennis, albin, emil och kenny). promenerade ner till strandgatan, satte oss på odd ... blev ingen höjdarkväll. men inte helt värdelös heller.

mirela, tommy, emil & krus i limousinen.




jag spenderade sista timmen, + lite till utanför. träffade patrik och chiefen och övervägde länge om jag skulle stanna kvar eller åka hem. blev till slut det sista alternativet, så patrik skjutsade mig till sylte och när jag kom innanför dörren strax innan 01.00 stod pia och packade upp dom nya stolarna. pappa hade precis skruvat sista delen av golvet och fått ihop bordet. så då blev det middag (som varit klar sedan 19.30?!) ute på balkongen. riktigt mysigt! :)) efter det kröp jag till kojs, däckade till ett avsnitt av 'pretty little liars' efter lite tjafsande med m på sms. sov gott hur som helst, men vaknade redan innan 08.00. kollade av gammal vana senaste fb-statusarna och somnade sedan om. efter 11.00 någon gång gick jag upp, tog en cigg och fångade lite energi från solen (som äntligen skiner igen). nu sitter jag här igen med en god islatte.

känner mig åter igen otaggad :/ men antar att jag kommer hålla till i stan ikväll igen. har man något val? det är ju ändå fallens dagar ;p hihi. funderar på om jag kanske ska åka med pappa på kråke-kortegen vid 14.00, eller om jag bara ska ta det lugnt fram till det händer någonting annat :o dessa val i livet, alltid lika besvärligt!

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Bor hon nära? :P

2011-07-18 @ 13:19:55
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0