JAG SÄGER DET RAKT UT!

det finns så mycket saker jag är trött/arg/irriterad eller helt enkelt bara stör mig på.


speciellt killar som inte gör annat än snackar en massa. dom där typerna överdriver allting och får det att verka som att dom menar så mycket mer än vad dom egentligen gör, för att sedan låtsas som ingenting! det är inte lätt att veta hur man ska handskas med den här typen. killar som är så otroligt själupptagna och äckligt självsäkra, killar som tror sig vara jagade av tjejer (vilket kanske inte är så konstigt så som dom 'smickrar' )kan slänga sig i väggen. OKEJ, jag vet att tjejer kan vara precis likadana. och det finns säkert lika många tjejer som killar som beter sig på det här sättet och jag har alltid sagt att jag inte ställer mig på någons sida, för båda parterna är precis lika dumma i huvudet, även jag själv kan vara en riktig idiot i vissa situationer. men det hör inte hit nu, för å andra sidan måste jag ju faktiskt när det gäller mig själv stå på min egna sida och vara emot killarna ;)

varför ska vi vara så förbannat beroende av alla godsaker som finns här i världen. godis, chips, läsk och fet mat som pizza, hamburgare etc. kan inte nyttig mat vara god? JO, det kan den! jag älskar nyttig mat. ett exempel är ju grovt bröd, så mycket godare enligt mig! men ändå kommer det där förbannade suget efter en påse godis, en stod smarrig kebabpizza, choklad, rostat bröd med marmelad och ost eller en dricka som bubblar och fyller hela munnen med en söt smak. vad vore livet värt utan dessa delikatesser?

  • ÅT HELVETE MED MODE!
varför följs modet så som det gör? vem bestämmer vad som är snyggt och inte? jag förstår mig inte på att vi människor påverkas så som vi gör av allt runt omkring. ta t.ex. leggings som kom för ett antal år sedan nu. första gången jag såg en tjej i skolan ha leggings på sig skrattade jag och tyckte det var så ruskigt fult! hon själv bara strålade av självkänsla med sina tajta tygbyxor med en matchande t-shirt. detsamma med kjolar och byxor med så där enormt hög midja. UGLY?!! ja, det sa jag för 1 år sedan. men nu, trots att jag själv inte äger något av dessa plagg så måste jag faktiskt erkänna att på rätt person kan det vara en riktigt fullträff. men det viktigaste är faktiskt att klä sig i det man själv trivs med. för bekvämlighet kan inte modet styra över.

ja, jag älskar alkohol. går oftast inte en helg utan att jag dricker någon slags alkohol. trots att jag dom sista veckorna faktiskt funderat på att dra ner eller kanske rakt av sluta med det helt en tid framöver. spara mig till studenten som en del andra kanske? dock tar jag ju inte studenten själv eftersom jag inte går i skolan! men vad är det egentligen som gör alkohol så uppskattat? samtidigt som man mår jävligt bra, har mycket roligare, får bättre självkänsla och tror sig klara i stort sett vad som helst med lite alkohol i sig så finns det ju egentligen lika många nackdelar med det; man blir bakfull, skadar sig lätt (med andra ord blir klumpig), man startar ibland onödiga bråk, kan tända till snett på något riktigt löjligt eller ibland ingenting! det händer även att man får s.k. snefylla. man kan sitta och gråta en hel kväll för någonting som man i nyktert tillstånd aldrig skulle göra en så stor sak av. man beter sig dumt (det vet jag av egna erfarenheter), man blir otrevlig, elak och respektlös! trots all den här skiten så älskar jag alkohol!!

  • JAG ACCEPTERAR INTE KNARK!
där har vi något helt annat. knark är någonting som jag alltid hatat, starkt! jag vet inte varför jag har så mycket emot det egentligen, det finns verkligen ingenting jag hatar mera. jag har så länge jag ens vetat meningen med ordet 'knark' HATAT det! jag vill helt enkelt inte ha med den slags droger eller personer som använder sig av det att göra. dock har jag flera vänner som prövat på det, och kanske någon som faktiskt håller på med det. men dom vet vad som gäller. vet inte folk vad det handlar om? knark, det är verkligen allvarliga grejer! jag har fått höra så många patetiska ursäkter som: 'det är precis samma sak som alkohol', eller ännu värre 'det är bättre än alkohol', 'man blir inte beroende', 'det är inte farligt' osv. hur kan man ens öppna munnen för att påstå något så idiotiskt?


på ett sätt skäms jag över att ha med detta på min "hat-lista", men nu menar jag faktiskt inte kärlek i sin helhet, utan all den där skiten som hör till. ja, ni fattar säkert hur jag menar? för visst finns det inget bättre än att vara sådär nykär med pirr i magen, blickar som gör en knäsvag och kyssar som får en att glömma allt runt omkring! tyvärr kan ju inte kärlek alltid vara så bra. jag måste nog säga att för det mesta är det bekymmer. bekymmer, bekymmer och ännu mera bekymmer. en massa problem, bråk och tjafs! besvikelse, avundsjuka och sömnlösa nätter med kudden nerdränkt i tårar. det har vi väl alla vart med om? i stort sett ..... kärlek är både överskattat och underskattat. man borde uppskatta den kärleken man har, ist för att haka upp sig på småsaker som man ofta gör. men samtidigt ska man kanske inte värdera den så högt som man gör. man kan inte leva för en person, det funkar inte så! för en dag står man där utan någon att luta sig emot. vi behöver mer än bara käääärlek. vi behöver våra vänner, glöm aldrig bort dom. där har vi något som verkligen är underskattat - äkta vänskap. tyvärr är det också ganska sällsynt nu förtiden. men den förklaringen kan vi ta på nästa punkt

falska vänner, människor i din omgivning som påstår sig alltid finnas där. skitsnack. rätt som det är så står du där ensam, dom har inte tid med dina problem. har ni fått kommentaren "jag har inte tid med dig, jag har mina egna problem" från en vän? den svider. nej, vet ni vad? såna vänner ska man inte lägga ner tid på. man ska hålla sig fast till vänner som man vet att man kan ringa precis när som helst, som man med all säkerhet kan räkna med. en vän är någon som verkligen finns i ens liv. jag ser en bästa vän som den viktigaste personen i ditt liv. du kan inte prata med dina föräldrar eller pojkvän om precis allting! du behöver någon som verkligen lyssnar, hjälper dig på rätt väg och  låter det stanna mellan er, utan att berätta om det ni pratat om för nästa person hon träffar. vänskap behöver inte bara vara positivt det heller. man ska kunna ha sina småbråk, för det sägs ju att bråk faktiskt stärker relationer. men man ska kunna diskutera det på ett bra sätt, prata ut och lösa det, tillsammans! tyvärr kan jag väl inte påstå att jag är den där perfekta vännen. alla sviker väl då och då, antar jag. men i slutändan är det ändå när det verkligen gäller som räknas. "det är väl okej om jag missade den där festen i helgen, men jag kom ju iaf till dig när det där aset dumpade dig och du behövde mig som mest". försök tänk så ist för att haka upp er på småsaker. ingen är ju perfekt!

Kommentarer
Postat av: Jannha

Inget litet inlägg ;) men de mesta du skrivit har jag samma åsikter om eller tycker samma sak . jag tror dom som läser det här inlägget kommer att läsa oftare om dehär va de inlägget dom läst . för de tar tag i en och du förklarar vad du tycker är rätt / fel m.m

Super bra fia <3

2009-05-17 @ 14:37:20
URL: http://jannhamylifemystory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0