HÄXIG STJÄRN DRÖM! :|

kan ju börja med att förklara lite vad drömmen uppkom av. igår vid dom tillfällena vid stod utanför bilarna och var sociala, fick vi syn på en stjärna snett vänster under månen. det speciella med stjärnan var att den lyste så stark jämfört med dom andra som knappt syntes (om man inte ansträngde ögonen lite), vilket gjorde att den verkligen stack ut och drog uppmärksamhet till sig! det blev en hel del diskussioner om vad det egentligen var. ett tag tyckte vi att den rörde på sig på något slags gungande sett. sen blev det självklart en del skämt om flygande tefat, aliens osv ...

den här stjärnan följde med mig i tankarna inatt :o det jag kommer ihåg att drömmen började med var att jag och mamma började bråka hemma i frändefors, emelie var med också. och bråket blev allvarligare och allvarligare. jag öppnade mig totalt och skrek ut allt som jag (faktiskt i verkligheten känner) kände. det enda mamma gjorde var att inte bry sig, inte överhuduvtaget. jag hotade med att jag lika väl kunde gå och ta livet av mig då, och mamma i stort sett höll med (observera att det här är en dröm nu, haha) jag drog ihop mina saker, tog min väska och så sprang jag och emelie ut på gården. kom på att jag glömt några klädesplagg inne på toaletten, som björn under tiden vi försökte ta oss in i det låsta huset kastade ut genom toalettfönstret. tog det och gick ner till hagen nedanför stallet. jag grät och grät och grät! :|

helt plötsligt kom det mer folk, typ mina närmaste vänner. albin, dennis, hannah, till slut var vi väl mellan 7 och 9 personer och typ festade. JA, där i hagen :s haha. sen utbrast någon att stjärnan rörde på sig, tror det var linn :p och alla kollade, det gjorde den. fram och till baka i sidled, samtidigt som den gick från svagt till starkt ljus och tillbaka som om den blinkade, fast väldigt sakta! den blev också en aning större och större, precis som om den närmade sig! jag fick syn på vad det var och skrev; det är en häxa!! alla satte sig ner. jag utbrast; kolla inte på den, kolla inte!! alla satt ner på marken och knep ihop ögonen och så hörde man ett sånt där kraxande typiskt häxskratt strax innan man kände en slags värmande närvaro, riktigt varm alltså. först satte hon sig och stirrade på personen framför mig, innan hon vände sig om. delade med sig av sin heta kroppvärme och verkligen borrade sin blick i mina slutna ögon. så sjukt läskigt. när hon inte lyckades få min ögonkontakt tryckte hon sin panna mot mig och jag kändehur ögonlocket på något sätt rycktes upp, jag stirrade uppåt så mycket jag kunde för att undvika hennes ögonkontakt den tiondelssekunden innan jag med all min kraft drog ihop ögonen igen. hon gav upp .... trodde vi. alla började röra sig igen, öppnade ögonen och helt plötsligt kom en varm vind. jag var i luften! hon hade dragit tag i mig och taxit mig med sig upp på sin kvast. 9 meter upp i luften och hon släppte mig.

när jag kände hur jag föll gjorde jag ingenting emot det :o låg där med lufttrycket mot min rygg och kände avslappning, frihet ... när jag närmade mig marken såg jag någon springa mot mig, och höll ut armarna (haha, ja sådär klassiskt som i film) emelie tog emot mig och vi rasade tillsammans ihop på marken och ett skrattanfall. blandade känslor - rädsla, lycka, nervositet.

jag kommer inte ihåg så mycket mer än det, tyvärr. men jag har en känsla av någonting med en båt. tror att det var ungefär såhär;

vi bestämde oss för att gå därifrån och bege oss mot stan. gick ut från grusvägen och bort mot statoil, på vägen blev vi uppplockad av en eller flera bilar och några minuter senare var vi vid vattnet. vi åkte runt i någon båt och hade hur kul som helst, tills vi blev tagna av (some kind of) kustbevakning :p då visade det sig att vi stulit båten, vilket ingen utav oss verkade ha någon aning om, eller tanke på att man faktiskt inte får ta vad som helst. hahahaha. vi blev av med båten iaf, och alkoholen också för den delen.

nu är det tomt i minnet :(

det är sjukt hur ens drömmar kan spegla saker från verkligheten. en dum stjärna kan verkligen väcka den inre fantasin till liv ... men roligt när det kan bli såhär bra historier av det! (; hehe. nu ska jag klä på mig och gå ut och gå en stund tänkte jag. har dock inte lika mycket motivering nu utan min kära mobil som jag lämnade in igår, och förhoppningsvis inte får tillbaka. men mobilen menar jag i den här situationen stegräknaren! höhö.

puss&kram

Kommentarer
Postat av: Linn

haha, det var ingen dålig dröm Fia!:P Att du minns så mycket!:)

2009-09-30 @ 12:51:42
Postat av: Anonym

"det speciella med månen var att den lyste så stark jämfört med dom andra som knappt syntes " Du lever verkligen i din egna värld som verkar ha flera månar :S

2009-09-30 @ 13:02:47
Postat av: fia

sv; oj! det ska stå stjärnan. problemet åtgärdat ;D

2009-09-30 @ 16:28:45
URL: http://diarybyfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0