BOTHERSOME

nu har jag suttit här i 100 minuter och övervägt det där med att gå och köpa glass. jag struntar i det. har inte mycket till energi över för att ta en promenad, känt mig svimfärdig hela dagen :s och ingen promenad = ingen glass. iofs är det lika bra, för som läget är nu, så vet jag att jag bara skulle ångra det sedan.

vad ska jag då göra istället för att ta en promenad och äta glass? fortsätta slappa här på soffan, snegla på tvn och sedan äta lite kvällsmat om ca 50 minuter, då 'ballar av stål' börjar (y. sedan får det bli sängen. en promenad till affären imorgon innan frukost blir bra! :) och så ska det tvättas/vikas kläder och diskas (starta - plocka ur - plocka i diskmaskinen) här under dagen. dessutom ska jag bädda om sängen damma, dammsuga, torka golven. och sist men inte minst grovrengöra badrum och kök! det blir som ett pass på gymmet det ;p

har jag tur blir det fint väder, vilket passar bra för ett par promenader :> smhi säger att det ska bli regn :( fast ärligt talat så tycker jag inte att det är ofta dom där satans meteorologerna vet vad dom pratar om överhuvudtaget (6) nu när jag ska snåla på matintaget behöver jag sysselsätta mig så mycket som möjligt för att inte tänka på hunger och sötsug! p-piller, slarvande med 'regler' och rastlöshet är inte att leka med. men jag är envis, jag klarar det här (;

Kommentarer
Postat av: ida

jag har precis samma probem som dig, blir sugen på saker med låter bli för att jag vet att jag kommer att ångra mig, så inga sötsaker eller stora portioner för mig inte, sedan går eller springer jag minst 40 min per dag:P

2010-04-25 @ 20:45:39
URL: http://idasjuveler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0